Over ons

De Zuidas apotheek

is er voor de permanente bewoners van dit gebied, de omringende wijken, maar zeker ook voor de mensen die op de Zuidas werken en bedrijven die er gevestigd zijn.

U kunt van de dienstverlening van meerdere apotheken gebruik maken. Belangrijk is wel dat wij inzage hebben in de gebruikte medicatie, maar als u ons toestemming geeft voor het ophalen en beschikbaar stellen van medicatiegegevens met andere apotheken dan is dit geen probleem. Kortom, we verwelkomen u graag in onze apotheek.

Hoe kunnen wij uw recept ontvangen?

  • Uw arts kan het recept digitaal naar ons versturen. Dit kan door in het systeem van de arts het volgende adres te laten opnemen: 02010775@ringamsterdam.nl.
  • Maakt uw arts liever gebruik van de fax, dan kan dat ook. Ons faxnummer is 020-21 11 340.
  • Uiteraard kan een papieren recept ook aan balie ingeleverd worden, dan handelen we het direct af.

Service

Hier willen we in toenemende mate invulling aan geven o.a. door het proactief aanbieden van levering van medicatie thuis of op het werk, uiteraard in anonieme verpakkingen. Tevens bieden wij de mogelijkheid om medicatie af te halen in de multifunctioneel inzetbare kluisjes in de centrale hal van het gebouw Summertime. Dit geeft u de mogelijkheid om tijd en plaats ongebonden uw medicatie in ontvangst te nemen, zonder de frustratie van lange wachttijden.

Snelheid

Onze ambitie is om in toenemende mate apps en digitale innovaties in te zetten ter ondersteuning van onze farmaceutische dienstverlening. Dit geeft de mogelijkheid om efficiënt te communiceren en kost het u niet meer tijd dan nodig om goed geïnformeerd te worden. Het helpt ons daarnaast om de cliëntenstroom beter te managen. Doordat vragen reeds beantwoord zijn kunnen patiënten die geen nadere aandacht nodig hebben snel geholpen worden bij een uitgiftebalie, of middels het afhalen via de medicatiekluisjes.

Aandacht

Door logistieke taken en dienstverlening los te koppelen van inhoudelijke begeleiding houden wij meer tijd over om u persoonlijke aandacht te geven. Deze aandacht helpt ons u als persoon beter te leren kennen en ons zorgaanbod beter te laten aansluiten op uw specifieke behoefte. Dit kan een snelle afhandeling van aangevraagde herhaalmedicatie zijn ofwel een uitgebreid inhoudelijk gesprek in onze privacy ruimte met de apotheker.

Medewerkers

Daan Jansen, apotheker

Stefanie Huang, apotheker

Hanneke Meijer, apotheker

Zobyer, apotheker

Samira, assistente

Morsal, assistente

Marloes, assistente

Roshell, assistente

Claudia, assistente

Petra, assistente

Melanie, assistente